Het Nederlandse Rode Kruis gaat fors besparen op de verwerking van inkomende facturen. De organisatie verwerkt jaarlijks zo’n 15.000 facturen. Bij dit proces zijn ruim 60 personen betrokken, verdeeld over verschillende afdelingen. Ze kiezen nu voor automatische factuurverwerking.
Finance Manager Wilco van Wijck legt uit waarom: “Het is een logische stap om een systeem voor inkomende factuurverwerking in te voeren. Wij willen onze donaties namelijk besteden aan onze hulpverlening en zo min mogelijk aan indirecte kosten.” Dankzij automatische gegevens extractie en factuur verwerking wordt een flinke besparing gerealiseerd. Zo is er minder tijd nodig voor het verweken en betalen van facturen en is er geen fysieke opslag van facturen meer nodig. De fysieke facturen mogen weggegooid worden van de Belastingdienst.
Bijkomende voordelen zijn dat digitale facturen snel terug te vinden zijn. Een budgethouder heeft dus in een mum van tijd een overzicht van alle facturen binnen een bepaald subsidieproject. In het verleden kostte het veel tijd om deze facturen bij elkaar te zoeken op de administratie afdeling.
Invoice processing kan ook voor uw bedrijf interessante besparingen opleveren. Zelfs al bij 100 facturen per maand! Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Bron: Documentwereld.nl